Traditionally coming from advertising and internationally known
for his interpretation of Pop-Art into the 21st century,
he masters the balancing act towards abstract art works
characterized by an inspiring alternating tension.
There he goes into the visionary, diffuse with his paintings -
knowing that only the willingness to work
in the unknown enables artistic utopia and freedom.
An artist on the throw-off
Museo Ferrari Maranello, Italy VfB Stuttgart PopArt-Series 125 Years i8 ArtCar „iGlacier” Catherine Palace St. Petersburg, Russia First European Artist Biggest German 2 wheel- and NSU Museum Legends of Le Mans Museum Volkswagen Wolfsburg, Germany National States Museum of Kazakhstan Meet the Artist Traditionally coming from advertising and internationally known for his interpretation of Pop-Art into the 21st century, he masters the balancing act towards abstract art works There he goes into the visionary, diffuse with his paintings - knowing that only the willingness to work characterized by an inspiring alternating tension. in the unknown enables artistic utopia and freedom. An artist on the throw-off.

AUTOMOTIVE MEDIAMIX

Martini Racing

Acryl auf Leinwand
auf 45 mm Museumskeilrahmen
160 x 110 cm

Der Lancia Delta ist das erfolgreichste Rallye-Fahrzeug der Motorsport-
Geschichte. Der Delta dominierte die Rallyeszene in den späten 80er und
frühen 90er Jahren. Insgesamt sechs Konstrukteursweltmeistertitel
zwischen 1987 und 1992 in Folge sprechen für sich. Die großen Fahrer und
jeweils 2x Fahrerweltmeister auf dem Delta gewannen Juha Kankkunen
und Miki Bisasion.

 

Nach der Einstellung der Gruppe B entwickelte Lancia einen neuen Wagen für die seriennahe Gruppe A. Dazu wurde aufbauend auf dem Serien-Delta eine Wettbewerbsversion bei Abarth in Turin entwickelt und gebaut. Bereits bei der Premiere zur Rallye-Weltmeisterschaft 1987 fuhr das Lancia-Werksteam zu einem Doppelsieg.