Traditionally coming from advertising and internationally known
for his interpretation of Pop-Art into the 21st century,
he masters the balancing act towards abstract art works
characterized by an inspiring alternating tension.
There he goes into the visionary, diffuse with his paintings -
knowing that only the willingness to work
in the unknown enables artistic utopia and freedom.
An artist on the throw-off
Museo Ferrari Maranello, Italy VfB Stuttgart PopArt-Series 125 Years i8 ArtCar „iGlacier” Catherine Palace St. Petersburg, Russia First European Artist Biggest German 2 wheel- and NSU Museum Legends of Le Mans Museum Volkswagen Wolfsburg, Germany National States Museum of Kazakhstan Meet the Artist Traditionally coming from advertising and internationally known for his interpretation of Pop-Art into the 21st century, he masters the balancing act towards abstract art works There he goes into the visionary, diffuse with his paintings - knowing that only the willingness to work characterized by an inspiring alternating tension. in the unknown enables artistic utopia and freedom. An artist on the throw-off.

PROJEKTKUNST

ArtCar „Götterfunke”

In einem beim Sender VOX erscheinenden spannenden Porträt fokussiert sich Bernd Luz nun noch stärker auf sein Hauptsujet und krönt einen De Tomaso mit seinem Werk „Götterfunke“ zur Stilikone.

 

Der De Tomaso ist einer der brachialsten Sportwagen der 70er Jahre. Das erfolgreichste und bekannteste Modell war der Mittelmotorsportwagen Pantera. Die italienische Sportwagenschmiede De Tomaso hat von 1971 bis 1993 ca. 10 000 Pantera produziert. Der gewaltige Ford V8-Motor leistet über 300 PS. Die Karosserie entstand bei Vignale. Das italienische Design mit amerikanischer Technik begeistert bis heute Sportwagenfreunde.

 

Fahrzeugdaten
De Tomaso Pantera GTS Gruppe 4, Baujahr 1974
Selbsttragende Karosserie mit Überrollkäfig.
Motor Ford V8 mit 5,7l Hubraum und 380 PS und das bei einem Leergewicht von nur 1000 kg.