Traditionally coming from advertising and internationally known
for his interpretation of Pop-Art into the 21st century,
he masters the balancing act towards abstract art works
characterized by an inspiring alternating tension.
There he goes into the visionary, diffuse with his paintings -
knowing that only the willingness to work
in the unknown enables artistic utopia and freedom.
An artist on the throw-off
Museo Ferrari Maranello, Italy VfB Stuttgart PopArt-Series 125 Years i8 ArtCar „iGlacier” Catherine Palace St. Petersburg, Russia First European Artist Biggest German 2 wheel- and NSU Museum Legends of Le Mans Museum Volkswagen Wolfsburg, Germany National States Museum of Kazakhstan Meet the Artist Traditionally coming from advertising and internationally known for his interpretation of Pop-Art into the 21st century, he masters the balancing act towards abstract art works There he goes into the visionary, diffuse with his paintings - knowing that only the willingness to work characterized by an inspiring alternating tension. in the unknown enables artistic utopia and freedom. An artist on the throw-off.

AUTOMOTIVE MEDIAMIX

Z8

MixedMedia / Acrylic on Canvas
on 1.8” / 45 mm Wooden Museum Frame
63” x 43” / 160 x 110 cm

Der BMW Z8 (E52) darf wohl als eines der schönsten Autos unserer Zeit bezeichnet werden. Er wurde von März 2000 bis Juli 2003 in Handarbeit produziert. 5703 Exemplare verließen das Münchner Werk. 555 Stück davon gingen in die Alpina-Produktion. Er überzeugte nicht nur durch seine wunderschönen Roadsterproportionen, sondern auch durch seinen famosen Motor. Dieser stammte aus dem damaligen M5.

 

Das Design mit breiter BMW-Niere und seitlichen Lufteinlässen, das sich an den 507 Ende der 50er Jahre orientierte, entwarf Henrik Fisker. Eine Studie unter der Bezeichnung Z 07 wurde bereits 1997 auf den Motor-Shows in Tokio und 1998 in Detroit vorgestellt.