Traditionally coming from advertising and internationally known
for his interpretation of Pop-Art into the 21st century,
he masters the balancing act towards abstract art works
characterized by an inspiring alternating tension.
There he goes into the visionary, diffuse with his paintings -
knowing that only the willingness to work
in the unknown enables artistic utopia and freedom.
An artist on the throw-off
Museo Ferrari Maranello, Italy VfB Stuttgart PopArt-Series 125 Years i8 ArtCar „iGlacier” Catherine Palace St. Petersburg, Russia First European Artist Biggest German 2 wheel- and NSU Museum Legends of Le Mans Museum Volkswagen Wolfsburg, Germany National States Museum of Kazakhstan Meet the Artist Traditionally coming from advertising and internationally known for his interpretation of Pop-Art into the 21st century, he masters the balancing act towards abstract art works There he goes into the visionary, diffuse with his paintings - knowing that only the willingness to work characterized by an inspiring alternating tension. in the unknown enables artistic utopia and freedom. An artist on the throw-off.

AUTOMOTIVE MEDIAMIX

Rocky - DTM 2015

MixedMedia / Acrylic on Canvas
on 1.8” / 45 mm Wooden Museum Frame
63” x 43” / 160 x 110 cm

Ein Mann und sein Auto. Mike “Rocky” Rockenfeller, der das 24-Stunden-Rennen von Le Mans im Jahr 2010 für sich entscheiden konnte, tritt bereits seit 2007 in der DTM, den Deutschen Tourenwagen-Masters, für Audi an.

 

Als Fahrer für das Team von Phoenix Racing gewann er die DTM-Saison 2013.

 

Rockenfellers Arbeitsplatz ist seit dem Jahr 2012 der aus 4000 handgefertigten Teilen bestehende Audi A5 DTM, der im Folgejahr in RS5 DTM unbenannt wurde. Unter der Haube, des heckgetriebenen Prototypen, arbeitet ein 460PS starker 4 Liter V8 Saugermotor.

 

Seit 2011 startet Schaeffler als Hauptsponsor mit dem Team von Phoenix Racing in der DTM durch.