Traditionally coming from advertising and internationally known
for his interpretation of Pop-Art into the 21st century,
he masters the balancing act towards abstract art works
characterized by an inspiring alternating tension.
There he goes into the visionary, diffuse with his paintings -
knowing that only the willingness to work
in the unknown enables artistic utopia and freedom.
An artist on the throw-off
Museo Ferrari Maranello, Italy VfB Stuttgart PopArt-Series 125 Years i8 ArtCar „iGlacier” Catherine Palace St. Petersburg, Russia First European Artist Biggest German 2 wheel- and NSU Museum Legends of Le Mans Museum Volkswagen Wolfsburg, Germany National States Museum of Kazakhstan Meet the Artist Traditionally coming from advertising and internationally known for his interpretation of Pop-Art into the 21st century, he masters the balancing act towards abstract art works There he goes into the visionary, diffuse with his paintings - knowing that only the willingness to work characterized by an inspiring alternating tension. in the unknown enables artistic utopia and freedom. An artist on the throw-off.

AUTOMOTIVE ART MIXED MEDIA

Hans Herrmann Le Mans 1970 Porsche

Le Mans 1970 - Herrmann & Kauhsen

Acryl auf Leinwand
auf 45 mm Museumskeilrahmen
130 x 90 cm

Der Le Mans-Start war in seiner alten Form Geschichte. Die Wagen wurden zwar noch immer schräg zur Fahrbahn aufgestellt, die Piloten mussten jedoch nicht mehr über die Straße laufen, sondern saßen bereits angegurtet in den Boliden.

 

Der Porsche-Rennwagen vom Typ 917 setzte 1970 neue Maßstäbe: Sein luftgekühlter Zwölfzylinder-Mittelmotor hatte einen Hubraum von 4,5 Litern und leistete 580 PS.

 

Nach dem knapp verlorenen Rennen im Jahr 1969 holten Hans Herrmann und sein Teamkollege Richard Attwood dieses Mal den ersten Gesamtsieg für Porsche, gefolgt von zwei weiteren Porsche 917. Auf Grund der schwierigen Wetterbedingungen war nicht allein die Geschwindigkeit, sondern vor allem das Können der Piloten entscheidend.

 

Nach diesem Erfolg zog sich der damals 42-Jährige vom aktiven Rennsport zurück.